۱۰ نکته تناسب اندام برای افراد شاغل
415 بازدید | تناسب اندام

۱۰ نکته تناسب اندام برای افراد شاغل

اگر یک فرد شاغل پرکار هستید، احتمالا بدین معناست که بیشتر وقت شما در محل کارتان می‌گذرد یا صرف رفت و آمد می‌شود. پیدا کردن وقت برای انجام تمرینات روزانه می‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد شاغل، به آرامی در طول سال‌ها، بیشتر و بیشتر تناسب اندا‌م‌شان را از دست می‌دهند.
اجازه ندهید که شما هم جزء این افراد شوید.

در اینجا می‌گوییم که چطور می‌توانید یک حرفه‌ای پر کار و متناسب باشید:

۱. به یک باشگاه، نزدیک محل کارتان بروید

اگر آنقدر خوش شانس هستید که نزدیک یک باشگاه کار می‌کنید، هر روز به باشگاه سر بزنید. هیچ بهانه‌ای نیاورید. هر روز به باشگاه بروید و تمرین کنید.

۲. رفت و آمدتان را به یک ورزش تبدیل کنید

آیا آن‌قدر به محل کارتان نزدیک هستید که می‌توانید با پیاده وری، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری به آن‌جا بروید؟ حداقل چند بار در هفته، سوار اتوبوس شدن یا رانندگی کردن تا محل کار را فراموش کنید و به جای آن، رفت و آمدتان را به ورزش روزانه‌تان تبدیل کنید.

۳. از ناهار صرف‌نظر کنید

فقط به خاطر اینکه به آن “وقت ناهار” می‌گویند، به این معنا نیست که شما باید آن زمان را در رستوران سپری کنید. به جای آن از وقت ناهارتان برای ورزش کردن در باشگاه، پارک یا در یک کلاس یوگا نزدیک محل کارتان، استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید ناهار را در پشت میز کارتان بخورید.

۴. در محل کارتان، ورزش کنید

تعجب خواهید کرد که فقط با ۵ تا ۱۰ دقیقه ورزش کردن در هر ساعت، چه مقدار تمرین می‌توانید انجام دهید. هنگامیکه پشت تلفن هستید، چند حرکت لانژ یا اسکات انجام دهید. هنگامیکه منتظر لود شدن برنامه‌تان هستید، چند شنای سوئدی بروید. شما می توانید ده‌ها تمرین آنلاین ۵ یا ۱۰ دقیقه‌ای پیدا کنید که به شما کمک خواهند کرد در محل کارتان، متناسب شوید.

۵. از پله‌ها استفاده کنید

هر زمانی که باید به محل کارتان وارد یا از آن خارج شوید، از پله ها برای بالا و پایین رفتن استفاده کنید. با اینکار، شما یک تمرین پا انجام می‌دهید که یک کاردیوی عالی نیز هست.

۶. در محل کارتان، رفیق تمرینی پیدا کنید

آیا نیاز دارید که برای ورزش کردن به خودتان انگیزه دهید؟ یک دوست درمحل کارتان پیدا کنید که با شما ورزش کند و با هم در باشگاه ثبت نام کنید. انگیزه دادن به یکدیگر را به هدف روزانه‌تان تبدیل کنید.

۷. به کلاسی بروید که از آن لذت می‌برید

بسیاری از افراد برای ورزش کردن، به یک کمک اضافی نیاز دارند تا به آنها انگیزه دهد و ممکن است باشگاه برای این منظور کافی نباشد. به جای رفتن به باشگاه در یک کلاس هنرهای رزمی، یوگا یا پیلاتس یا حتی یک کلاس رقص ثبت نام کنید. با این کار، هم کلی خوش می‌گذرانید و هم خوش اندام می‌شوید.

۸. هیچ بهانه‌ای را نپذیرید

این، یکی از سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهید اما وقت آن است که به خاطر تناسب اندامتان، کمی خودخواه تر شوید. تا دیر وقت کار می‌کنید؟ اجازه ندهید این مسأله، مانع باشگاه رفتن بعد از کار یا کمی زودتر بیدار شدن در صبح برای دویدن‌تان شود. ورزش کردن در صبح خیلی زود یا آخر شب می‌تواند دشوار باشد اما اگر این تنها راه برای متناسب شدن است، پس آن را انجام دهید.

۹. هر کاری می‌توانید انجام دهید

فقط بخاطر اینکه کلمه “ورزش” را می‌شنوید، به این معنا نیست که مجبورید یک ساعت را در باشگاه سپری کنید. شما می توانید یک تمرین با شدت بالا انجام دهید که در کمتر از ۲۰ دقیقه، مقدار زیادی کالری می‌سوزاند و برای کمی استراحت هم وقت داشته باشید.

۱۰. فعالیت‌های گاه به گاه را به ورزش تبدیل کنید

اگر زمان زیادی برای ورزش ندارید، هرگونه فعالیت گاه به گاهی که انجام می‌دهید را به ورزش‌تان تبدیل کنید. هنگام انجام خرید هفتگی در فروشگاه مواد غذایی ،به سرعت راه بروید و پیاده روی را به آهسته دویدن یا دویدن تبدیل کنید.

برگرفته از: fitnessmagazine.ir

نظرات کاربران

بدون نظر

نظر شما