چگونه بر روی خاطره های خوب بوسیله NLP (برنامه ریزی عصبی/کلامی) تمرکز کنیم
3203 بازدید | بهره وری

چگونه بر روی خاطره های خوب بوسیله NLP (برنامه ریزی عصبی/کلامی) تمرکز کنیم

NLP تکنیک های خاصی را معرفی می‌کند که با به کار گرفتن آن ‌ها می‌توان در زمانی کم تغییرات اساسی ایجاد کرد. در درمان ‌های سنتی، تغییر رفتار ممکن است هفته‌ ها و یا حتی ماه ‌ها طول بکشد، درحالی ‌که معتقدان به NLP قول تأثیر زودتر را با استفاده از این روش داده‌اند. با تکنیک های NLP یاد می‌گیریم که چگونه ذهنمان را متمرکز و کنترل کنیم. یادگیری و تمرین این تکنیک ها نسبتاً ساده است.

  1. مکان آرامی که می‌توانید در آنجا تمرکز کنید را انتخاب نمایید. این محیط باید دارای کمترین عوامل حواس ‌پرتی باشد.
  2. به یک خاطره‌ی خوب از زندگی‌ تان تمرکز کنید. سعی کنید تمرکزتان را به یک لحظه‌ی خاص از آن خاطره متمرکز کنید.
  3. افرادی که با شما در آن خاطره بوده‌اند را به یاد بیاورید. به احساستان در آن لحظه، صداها، مناظر دیدنی و همه‌ی جزئیات آن لحظه فکر کنید.
  4. از خاطره‌ی خود یک عکس بگیرید و در ذهنتان آن را گسترش دهید. وانمود کنید که شما در حال تماشای یک فیلم ویدئویی از آن لحظه هستید. تصویر را برای خودتان واضح تر، شفاف تر و بزرگ‌تر کنید.
  5. صداهایی که در آن زمان بودند، چه صداهای طبیعت و چه صداهای افرادی که با شما بوده‌اند، را در ذهنتان بلندتر و بلندتر کنید.
  6. به احساستان بعد از یادآوری این خاطره توجه کنید. بعد از اینکه این خاطره را برای خودتان بزرگ و مجسم کردید، می‌بینید که حس خوب در شما نیز بیشتر می شود.
  7. تکنیک NLP فوق را حداقل هفته‌ای یک ‌بار با خاطره‌های متفاوت تمرین کنید. هر چه بیشتر تمرین کنید، تمرکز برای شما آسان ‌تر خواهد بود. در تمرینات دیگر NLP، شما از این قدرت تمرکز افزایش یافته خود برای تغییر عادات و خاطره های بد و یا پذیرفتن نوعی خاص از رفتار و عملکرد استفاده خواهید کرد.
برگرفته از: wiki.5040.ir

نظرات کاربران

بدون نظر

نظر شما