27 راهکار برای اینکه فورا احساس خوبی پیدا کنید
2864 بازدید | انگیزش

27 راهکار برای اینکه فورا احساس خوبی پیدا کنید

چه کسی تابحال در زندگی اش فراز و نشیب نداشته است؟ اما برخی از مردم می توانند نسبت به دیگران سریع تر در این مواقع احساس شان را تغییر بدهند چونکه برای درمان این احساسات بد راه حل های خودشان را دارند. اگر خودتان نتوانستید که این راه حل ها را پیدا کنید, در ادامه راهکارهایی آمده است که بلافاصله احساس تان را عوض می کند.

  1. وقتیکه در مدرسه یا دانشگاه هستید آهنگ هایی را که دوست دارید گوش بدهید, اوقات خوب گذشته را به خاطرتان می آورد.
  2. چیزی بنویسید. به عنوان راهی برای بیان افکارتان احساسات تان را مکتوب کنید اگر احساس می کنید از اینکار خوش تان نمی آید با کسی در آن مورد صحبت کنید.
  3. آیا واقعا از نوشتن خوش تان نمی آید؟ چیزی رسم کنید. هر چیزی که می خواهید رسم کنید چونکه هیچ کس شما را در مورد مهارت نقاشی تان قضاوت نخواهد کرد.
  4. کارت پستال و یا نامه هایی را که دوستان و یا خانواده تان قبلا برای شما فرستاده اند مرور کنید, به خودتان یادآوری کنید که افرادی وجود دارند که همیشه به یادتان هستند.
  5. در سکوت درباره روز و یا لحظه ای که از آن لذت بردید فکر کنید و سعی کنید آن احساس را در خودتان زنده کنید. آیا روز فارغ التحصیلی تان بود؟ یا لحظه ای بود که با کسی که دوست داشتید به سفر رفتید؟
  6. آلبوم خانوادگی تان را بیرون بیاورید و تصاویر دوران کودکی تان را مرور کنید.
  7. وقتی چنین حسی دارید گریه کنید. هیچ اشکالی در رابطه با گریه کردن وجود ندارد; گریه تمام ترس ها و استرس هایتان را خارج می کند و تنها چیزی که باقی می گذارد واقعیت است.
  8. با صدای بلند آواز بخوانید بطوریکه هیچکس نتواند به صدایتان گوش بدهد. آیا می دانید که در ژاپن, مردم همیشه برای از بین بردن استرس آواز کارائوکه (karaoke) می خوانند؟
  9. یک غذای خوب برای خودتان و یا خانواده تان درست کنید.
  10. اگر دفترچه یادداشت روزانه نگهداری می کنید, مطالبی را که قبلا وارد کردید مرور کنید و خاطرات گذشته تان را ورق بزنید.
  11. لباس های خوب تان را بپوشید تا شادتر باشید.
  12. در تختخواب تان نمانید! کتاب و یا لپ تاپ تان را بردارید و به کافی شاپ بروید.
  13. بیرون پیاده روی کنید تا هوای تازه وارد ریه تان بشود.
  14. آهسته بدوید تا عرق کنید.
  15. آلت موسیقی که دوست دارید را انتخاب کنید و شروع به نواختن آن کنید.
  16. میز و یا کمد لباس تان را مرتب کنید, از اینکه کاری انجام دادید و مولد بودید احساس خوبی پیدا می کنید.
  17. کلیپ های خنده دار در اینترنت تماشا کنید, مطمئن باشید که می توانید مقدار زیادی از آنها را در اینترنت پیدا کنید.
  18. چیزی که دوست دارید بخورید, می تواند کیکی شکلاتی, یا بستنی باشد. فقط از خودتان با خوراکی هایی که دوست دارید پذیرایی کنید.
  19. کتاب های مورد علاقه تان را دوباره بخوانید و جملات و یا عباراتی را که دوست دارید بنویسید.
  20. یک فیلم جدید تماشا کنید, همیشه فیلم هایی هستند که علاقه داشتید نگاه کنید ولی فرصت تماشای آنرا پیدا نکردید.
  21. کار خوبی انجام بدهید که هیچ کسی به انجام آن توجهی نمی کند, مثلا آشغال را از پیاده رو بردارید و به سطل زباله بیاندازید.
  22. با دوست تان تماس بگیرید و فقط با هم در هر موردی که شده صحبت کنید.
  23. برای افراد نیازمند کار دواطلبانه انجام بدهید, اینکار به شما حس شادی و رضایت خاطر می دهد.
  24. با دوست تان در خانه نوشیدنی بخورید و با هم شوخی و خنده داشته باشید.
  25. ایمیل و یا یادداشتی برای یکی از دوستان تان که برای شما مهم است ارسال کنید.
  26. از روال عادی زندگی جاری تان خارج شوید و با دوستان جدید آشنا بشوید. با افراد جدیدی که می توانند در زندگی الهام بخش تان باشند آشنا بشوید.
  27. طوری وانمود کنید که انگار امروز یک روز شگفت انگیز است, چونکه ما اغلب طوری که عمل می کنیم احساس می کنیم.

مهم نیست که چه اتفاقی برایتان افتاده است, مهم این است که چه واکنشی نسبت به آن از خودتان نشان می دهید.  - Epictetus

خوشبختی و شادی خود سفر است, نه مقصد, از تعقیب آن دست بردارید! اشتباه همه در مورد شادی و خوشبختی چیست

نظرات کاربران

بدون نظر

نظر شما