9 عادت روزانه که قادر است زندگی تان را دگرگون نماید
32485 بازدید | بهره وری

9 عادت روزانه که قادر است زندگی تان را دگرگون نماید

اگر عادات روزانه ای برای خودکار نمودن عقاید مسلم زندگی تان داشته باشید . داشتن اهداف بزرگ به زندگی تان روح ، هیجان ... می بخشد، و در اوقاتی مطلقا ترس. ، بهرحال ، اگر این عادات را کسب نمایید شیرازه ای مستحکم برای ریسک نمودن در زندگی تان ایجاد کرده اید. محققان این عادت خوب را لنگر اطمینان خوانده اند. آنها احساسی از اطمینان خاطر به روزتان می افزایند بنابراین هیچ اهمیتی ندارد که در طول روز چقدر ریسک می نمائید.

چطور می شود عادات روزانه ایجاد نمود

وسوسه انگیز است که سعی نمایید بیش از یک عادت را در آن واحد برای رسیدن سریعتر به اهدافتان کسب نمایید، عکس این عمل صحیح است. با یک عادت کوچک که زیاد با انجامش مشکلی ندارید و بروی عادت های دیگر تاثیر گذار است شروع نمایید. شروع تغییر عادت های بزرگ یکمرتبه باعث دلسردی و شکست شما می گردد و بازگشت به شرایط عادی را برایتان دشوارتر نیز می نماید.

در زیر فرآیند ساخت عادت که واقعا عمل می کند آمده است:

  • بروی ساختن یک عادت مثبت همه ماهه تمرکز نمایید.
  • برای خودتان تاریخ خاتمه تعیین ننمایید: بعضی از عادت ها ساخت شان نسبت به بقیه ساده تر می باشد، اصلا اهمیتی ندارد که چقدر ساختن یک عادت طول خواهد کشید، هر مدتی که طول کشید اهمیتی ندارد.
  • با تمامی قوا وارد عمل شوید و عقب نشینی ننمایید.
  • به خودتان ساده بگیرید اگر خطایی نمودید. به خودتان پرخاش نمایید، این کار را مانند یک فرآیند آموزشی در نظر بگیرید. دلیل اشتباهتان را کشف نمایید، با هر عامل خارجی که باعث اشتباهتان می گردد مقابله نمایید، و باز مجددا سعی کنید.
  • هر زمانی که به مرحله ای دست یافتید یک هفته، یک ماه، شش ماه، هر زمانی که مایل بودید. به هر روش که واقعا استحقاقش را دارید به خودتان پاداش بدهید.
  • هر وقت توانستید که بدون تمرکز زیاد یک عادت مثبت را انجام بدهید، وقتش رسیده که به سراغ عادت بعدی بروید.

1. تصور نمودن

برای خیلی ها سخت است که قبل از اینکه به خواب بروند برنامۀ فردایشان را تصور نمایند. در عوض بعضی ها جزء به جزء را مرور می کنند، اما بروی کارهایی تمرکز می نمایند که ممکن است در انجامش اشتباه نمایند، بروی صحیح انجام دادن امور تمرکز نمایید. تنها لیست کارهای روز بعد را مرور نکنید تصور کنید که دارید آنها را انجام می دهید، این روش برنامه ریزی روز بعد، شک ها و تردیدهایتان را بدور می ریزد و روز بعد هوشیار تر می شوید.

2. اولویت هایتان را مشخص نمایید

یکی از بزرگترین دلایلی که نمی توانید به هدفتان برسید ، طبیعی است که. دوست داشته باشید چند کار را همزمان انجام دهید. از خودتان بپرسید: هدف نهایی من چیست؟ وقتی آنرا تعریف نمودید، هر کاری را که به آن مربوط نمی باشد دور بریزید. بعدا اگر لازم بود می توانید به آنها بازگردید، اما وقتی که کارهایی که اولویت بیشتری برایتان دارند را تکمیل نمودید.

3. زودتر از خواب برخیزید

افراد موفق بسیاری کارهای مهمشان را قبل از اینکه بقیه از خواب برخیزند به اتمام رسانده اند. باورتان نمی شود که همین کار کوچک چقدر می تواند تاثیر گذار باشد! هیچ حسی از این بهتر نیست که بدانید که هیچ اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای اوقات استراحتتان در طول روز می افتد، تمام کارهایی را که برایش برنامه ریزی نموده اید را براحتی انجام می دهید. به تعلیق انداختن امور و حواس پرتی پایان ببخشید؛ همیشه قدرتمند و آماده باشید!

4. برنامه روتین صبح برای خودتان ایجاد نمایید

برخیزید و قبل از اینکه روزتان را آغاز نمایید کارهایی مشابه با ترتیب مشابه انجام دهید: خوردن یک لیوان آب ساده، تمرین، خواندن و غیره . کارهایی را انجام بدهید که به حالت عادی زمانی برای انجامش ندارید این کار باعث شادی تان می شود. کارهای ساده را انجام بدهید که استرس زا نیست، با اینکار بهره وری ذهتان را برای انجام برنامه روزانه تان بالا برده اید.

5. آب بنوشید

اولین کاری که در روز انجام می دهید نوشیدن یک لیوان آب باشد که به شما کمک می نماید که زهرهایی را که شب قبل در بدنتان جمع شده است بدور بریزید. نه تنها اینکار به هاضمۀ شما کمک می نماید، بلکه احساس انرژی بیشتری نیز می نمایید.

6. فقط یک وظیفه

تنها دو درصد از افراد موفق جهان می توانند در انجام چند کار همزمان موفق باشند . بهتر اینست که کارها را بصورت سریالی انجام بدهید: از یک کار به سراغ کار دیگر بروید، یک آیتم را از لیست وظایفتان انتخاب نمایید، سپس لیست را در جیبتان بگذارید و تا زمانی که کارتان تکمیل نشده به سراغش نروید. عادت سختی برای شکستن است، اما پس از انجامش ذهنتان احساس آرامش بیشتری می نماید، بی قراری کمتری می کنید، با اینکار دقیقا به وسط خال زدید.

7. کوچک شوید

پارازیت های خارجی به پارازیت های ذهنی تبدیل می شوند. خانه تان را وارسی نمایید و از شر هر چیزی که خیلی وقت است که استفاده ننموده اید و یا کلا تا بحال به دردتان نخورده است یک جور خلاصی بیابید. بعد از اینکه این کار را کردید انگار منزلتان سرقت شده است! اما این بهترین حسی است که تا بحال از سرقت تجربه نموده اید . جایزه: زمان بیشتری پس انداز می کنید برای مرتب نمودن منزل در دفعات بعدی!

8. چارچوب بندی فعالیت ها در اینترنت

خیلی راحت است که در دنیای مجازی غرق شوید وقتی به خودتان می آیید که نصف روزتان از دست رفته است. یکی از بهترین عادات روزانه ای که می توانید داشته باشید اینست که ایمیل ها و شبکۀ اجتماعی تان را در شروع روز چک ننمایید. زمان خاصی را برای انجام کارهای اینترنتی تان اختصاص دهید. مشکلی ندارد که ایمیل تان را مرتبا کوتاه چک نمایید مثلا برای مشتریها ، اما فقط چک کنید و سریع بروید.

9. برنامه روتین شب داشته باشید

برنامه روتین شبتان به همان نسبت برنامۀ صبح مهم می باشد، شما را برای خواب راحت شب آماده می نماید . این برنامه آرامش بخشی یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب است، آرام شوید بعد به رختخواب بروید.

اگر فکر می کنید باهوش هستید پس یک نگاهی هم به این مطلب بیاندازید: 10 نشانه ای که آیا دیگران از شما باهوش تر ند

نظرات کاربران

  • سید حسن فاطمی

    متشکرم استفاده کردم

    جمعه 1 بهمن 1395

  • فاطمه امینی

    عالی بودمرسی

    شنبه 5 فروردین 1396

  • اکبری

    خیلی ممنوون روش برنامه ریزی خیلی خوبیه

    شنبه 6 خرداد 1396

نظر شما